pratbubblor
FRÅGOR OCH SVAR

Vad är Joycard?
Joycard är ett presentkort som ger rätt till en upplevelse. En uppskattad present för alla tillfällen! Välj mellan skönhetsbehandlingar, roliga dagsaktiviteter, köra sportbil, fika eller restaurangbesök m.fl. Totalt finns det cirka 350 upplevelser att välja mellan på joycard.se. Den som får ett Joycard väljer själv hos vilken arrangör presentkortet ska utnyttjas.

Joycard är en värdehandling som överlämnas till arrangören när upplevelsen utnyttjas. På joycard.se finner du kontaktuppgifter och bokningsinformation som gäller för den upplevelse du väljer.

Var kan jag köpa ett Joycard?
Joycard finns att köpa på joycard.se och hos våra återförsäljare Pressbyrån, 7-Eleven, utvalda ICA-butiker, utvalda Hemköp och Willys-butiker samt Direktenkedjan.

Vilka betalningsalternativ finns på joycard.se?
På joycard.se kan du betala med Visa, Mastercard. Om din beställning är på 450 kr eller mer  kan du även betala med faktura.

Faktura:

Om Du har önskemål om att betala mot faktura så skickar du ett mail till support@upplevelse.com.

Hur bokar jag min upplevelse med Joycard?
Gå in på joycard.se och välj MITT JOYCARD i menyn. Här anger du ditt korts inlösenkod (01XX) som står på baksidan av ditt kort. Läs om alla arrangörer och deras erbjudande innan du väljer var du vill utnyttja ditt Joycard. Följ respektive arrangörs bokningsinformation. När du uppger ditt Joycard-nummer och bokar upplevelsen förbinder du dig att utnyttja ditt Joycard hos denna arrangör. Tänk på att kortet är en värdehandling som ska överlämnas till arrangören innan upplevelsen genomförs.

Kan jag avboka min upplevelse hos en arrangör?
När du bokat och uppgett ditt Joycard-nummer har du förbundit dig att använda ditt Joycard hos den valda arrangören. Kontakta upplevelsearrangören för att kontrollera om det är möjligt att boka om till en annan tid eller datum. Det är arrangörens ombokningsregler som avgör om ombokning är möjlig.

Kan jag använda mitt Joycard flera gånger?
Ditt Joycard kan endast användas en gång vid ett tillfälle och kortet överlämnas till arrangören när upplevelsen utnyttjas. Kortet går inte att lösa in mot kontanter.

Kostar det något extra på plats?
Nej, det du är berättigad till hos respektive arrangör finns angivet på joycard.se Vill du ha något utöver erbjudandet betalas det på plats.

Hur länge är mitt Joycard giltigt?
Ditt Joycard är giltigt 12 – 14 månader från försäljningsdatum. På ditt presentkort står den ursprungliga giltighetstiden och på joycard.se/ditt-joycard kan du se hur lång giltighetstid du har kvar på ditt kort.

Finns det fler upplevelsearrangörer att välja bland?
Vi utökar ständigt vårt utbud och nya arrangörer presenteras allt eftersom på joycard.se. Har du tips på arrangörer som du vill se i vårt utbud, kontakta oss på jenny@upplevelse.com. Alla tips som leder till att vi knyter en ny arrangör till Joycard belönas med ett presentkort.

Är mitt Joycard personligt?
Ditt Joycard är inte personligt och du kan ge bort det till vem du vill.

Kan jag byta eller förlänga mitt Joycard?
Du kan byta eller förlänga ditt Joycard innan giltighetstiden gått ut. En porto- och administrationsavgift på 59kr tillkommer. För att byta eller förlänga ditt Joycard, gå in på joycard.se och följ anvisningarna för köp. Ett Joycard går inte att byta mot kontanter. OBS! Utgångna kort går ej att förlänga.   

Kan jag ångra köp på joycard.se
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt på den vara du köpt via vår hemsida enligt distansavtalslagen. Det innebär att du som köpt ett Joycard på joycard.se har rätt att frånträda köpet. För att kunna frånträda ditt köp får inte det Joycard du köpt vara bokat eller utnyttjat. Du måste meddela oss inom 14 dagar från det att du mottagit ditt Joycard att du vill ångra ditt köp. Meddela oss genom att skicka ett mail till support@upplevelse.com. Sedan ska du snarast, på egen bekostnad, sända tillbaka ditt Joycard i samma skick som du mottagit det i. När vi mottagit det Joycard du köpt i retur återbetalas köpesumman till det konto från vilket inbetalningen gjordes. Fraktkostnader ersätts ej.

Kan jag ångra ett köp gjort hos en av Joycards återförsäljare?
Nej, det går inte att ångra köp av presentkort hos våra återförsäljare, du kan däremot byta eller uppgradera ditt presentkort om du registrerar dig på joycard.se

Vad gör jag om upplevelsen inte uppfyller mina förväntningar?
Om du anser att upplevelsen inte uppfyller dina förväntningar måste du framföra dina synpunkter på plats till arrangören. De ger dem möjlighet att åtgärda eventuella brister. Har du ytterligare synpunkter på arrangören, efter att du framfört dina synpunkter på plats, är du välkommen att kontakta oss på Joycard på support@upplevelse.com.